Saturday, July 4, 2009

Pening

Ah... peninglah. Pening cari apa maksud "mangkok hayon". Haha... Ok kengkawan, apakah yang dimaksudkan dengan "mangkok hayon"? Aku dah cuba membelek-belek kamus Peribahasa Melayu-Inggeris yang baru beberapa hari aku tengok namun tak jumpa pun word "mangkuk hayon". Selepas tu, aku jenuh mencari word tersebut kat internet. Apa yang aku dapat, word tu gemar digunakan oleh remaja terhadap sesama mereka. Malam esoknya tu aku termimpi arwah cikgu aku menempik kuat kat perhimpunan dengan menyebut “mangkok hayooooooooooon.!”

4 comments:

  1. try google "Azahari mangkuk hayon"...insyaAllah cucu akan ketemu jawapan nya...amin!

    ReplyDelete
  2. eeee....geram btl aku dgn hang ni hanzo...

    ReplyDelete
  3. hahaha...saya stuju dgn ape sir zuraidin ckap tue....lg satu...kalo nak cari makna mangkuk hayun tu ade dalam kamus bahasa jawa-bahasa inggeris....muke surat 30 ,jilid 5 ,baris 15....selamat mencube

    ReplyDelete
  4. bad...awk merepek lah...tu bkn sir zuraidin...awk slh org tu...jejgn awk tau mangkok hayon tu sape...

    ReplyDelete